Inloggen

Registreren

Je persoonlijke gegevens worden gebruikt om je ervaring op deze site te ondersteunen, om toegang tot je account te beheren en voor andere doeleinden zoals omschreven in onze privacybeleid.

Cashewnoten eten tijdens het FODMAP-dieet!

Cashewnoten eten tijdens het FODMAP-dieet!

Cashewnoten eten tijdens het FODMAP-dieet!

Voor je direct een heel zakje met deze noten pakt en in je mond stopt… lees eerst even verder!

Het blijkt dat het weken van cashewnoten in water voor minimaal 4 uur, bij voorkeur een hele nacht of dag, zorgt voor een vermindering van FODMAP’s! Na het weken van cashewnoten weken, kan je hier 15 gram van eten! Hiermee worden geweekte cashewnoten FODMAP-beperkt.

Op zich is 15 gram natuurlijk niet veel, maar wel een goede optie als je notenroom of notenkaas wilt eten tijdens het FODMAP-dieet. En het is heel handig voor als je een volledig of gedeeltelijk plantaardig voedingspatroon volgt of wanneer je last hebt van een lactose-intolerantie of een koemelk-allergie.

Je kunt ook notenroom of -kaas maken van andere noten, zoals blanke amandelen, zonnebloempitten of macadamianoten. Gebruik het liefst noten met een milde, niet te sterke smaak. Cashewnoten zijn daarom perfect voor het maken van notenraam of -kaas: ze zijn zacht van smaak en geven ook een ontzettend lekker en romig eindresultaat nadat je ze in de blender hebt gedaan.

We hebben een basisrecept voor FODMAP-proef notenroom en notenkaas voor je gemaakt. Klik hier voor het recept van FODMAP-proef notenroom en hier voor FODMAP-proef notenkaas.

, , , , ,

2 Responses to Cashewnoten eten tijdens het FODMAP-dieet!

  1. Avatar
    ik 4 juli 2017 at 09:12 #

    Ik heb een koemelk intolerantie, maar ben helaas ook intolerant voor Cashewnoten (en een hele reeks aan andere voedingsmiddelen)!

    • Foodie Sigrid
      Foodie Sigrid 4 juli 2017 at 12:01 #

      hi, dat is vervelend dat je ook last hebt van diverse allergieën…..

      g

Geef een reactie

Pin It on Pinterest